Przyszłość Sieradza jako potencjalnego węzła komunikacyjnego na mapie kolei dużych prędkości stanęła pod znakiem zapytania. W odpowiedzi na zasygnalizowane przez prezydenta miasta, Pawła Osiewałę, braki w niedawno opublikowanym dokumencie, posłanka Paulina Matysiak wystosowała interpelację do ministra, domagając się wyjaśnień i gwarancji dla miasta.

Nadzieje i obawy Sieradza

Sieradz, znaczący ośrodek miejski w zachodniej części województwa łódzkiego, wiązał duże nadzieje z planowaną budową kolei dużych prędkości. Władze miasta oraz lokalni przedsiębiorcy z entuzjazmem podchodzili do pierwotnych założeń, które zakładały powstanie w Sieradzu węzła multimodalnego. Jednak najnowsze komunikaty rządowe postawiły te plany pod znakiem zapytania.

Kontrowersyjne założenia Horyzontalnego Rozkładu Jazdy

Opublikowane 16 lipca bieżącego roku założenia Horyzontalnego Rozkładu Jazdy nie przewidują zatrzymywania się pociągów kolei dużych prędkości w Sieradzu. Ta informacja wywołała falę niepokoju wśród mieszkańców i władz miasta, którzy obawiają się marginalizacji Sieradza mimo planowanej budowy infrastruktury do obsługi szybkiej kolei w granicach administracyjnych miasta.

Apel o wsparcie rozwoju regionalnego

W swojej interpelacji posłanka podkreśla kluczową rolę, jaką kolej dużych prędkości mogłaby odegrać w rozwoju Sieradza. Zwraca uwagę, że miasto, nie będąc częścią aglomeracji łódzkiej, potrzebuje dodatkowych impulsów rozwojowych. Powstanie węzła multimodalnego i zatrzymywanie się pociągów dużych prędkości mogłoby znacząco zwiększyć atrakcyjność Sieradza zarówno dla potencjalnych mieszkańców, jak i inwestorów.

Kluczowe pytania do ministra

Posłanka w swojej interpelacji porusza szereg istotnych kwestii. Domaga się wyjaśnień dotyczących planów zatrzymywania pociągów kolei dużych prędkości w Sieradzu oraz przyczyn ewentualnej rezygnacji z tego pomysłu. Pyta także o aktualność wcześniejszych ustaleń i porozumień zawartych między władzami miasta a spółką CPK i stroną rządową. Posłanka zwraca się również o informacje na temat planów budowy węzła multimodalnego w Sieradzu z wykorzystaniem infrastruktury obsługującej kolej dużych prędkości.

Wcześniejsze ustalenia pod znakiem zapytania

Posłanka zwraca uwagę, że władze Sieradza zawarły wcześniej stosowne porozumienia ze spółką CPK i przedstawicielami rządu. Obecna sytuacja stawia pod znakiem zapytania aktualność tych ustaleń, co budzi zrozumiały niepokój wśród lokalnych władz i mieszkańców.

Przyszłość Sieradza na szali

Interpelacja podkreśla, że zaprzepaszczenie szansy na rozwój, jaką daje kolej dużych prędkości, byłoby „niewyobrażalną szkodą” dla Sieradza. Posłanka apeluje o konkretne wsparcie ze strony państwa, które pozwoliłoby miastu stać się atrakcyjnym miejscem do zamieszkania i inwestowania.

O odpowiedzi poinformujemy.

Skip to content