Zbliżający się wrzesień przynosi nie tylko koniec wakacji, ale również spore utrudnienia dla pasażerów Warszawskiej Kolei Dojazdowe. Z powodu modernizacji stacji Warszawa Zachodnia, od września pociągi WKD będą kursować jedynie do stacji Warszawa Reduta Ordona. Długo oczekiwane prace modernizacyjne mają swoje negatywne strony, które bezpośrednio dotykają codziennych użytkowników tej linii kolejowej.

Zaniepokojeni pasażerowie i brak alternatywnych rozwiązań

Największe kontrowersje wzbudza brak planów uruchomienia autobusowej komunikacji zastępczej za pociągi WKD. Pasażerowie, których na co dzień trasa prowadzi dalej w kierunku Śródmieścia Warszawy, zostali pozostawieni na pastwę losu. Pomimo że WKD zachęca do przesiadki na autobusy komunikacji miejskiej, nie przewiduje się zwiększenia liczby kursów. Jest to problematyczne, zwłaszcza że po wakacjach zapotrzebowanie na te połączenia na pewno wzrośnie, bo do szkół wrócą uczniowie.

Posłanka Paulina Matysiak postanowiła zwrócić się do marszałka województwa mazowieckiego i prezesa WKD z serią pytań. W swoim piśmie pyta między innymi dlaczego WKD nie zdecydowała się na uruchomienie autobusowej komunikacji zastępczej. Wśród pytań pojawiły się też te dotyczące spółki. m.in. czy spółka zwróciła się do ZTM czy innych instytucji, aby znaleźć jakieś alternatywne rozwiązania?

Co dalej?

Na razie mamy do czynienia z sytuacją, w której kluczowy dla regionu przewoźnik zdaje się kierować strategią w stylu „jakoś to będzie”. Bez odpowiedniego przygotowania alternatywnych rozwiązań dla podróżnych, możliwe są duże komplikacje w codziennym przemieszczaniu się mieszkańców. ZTM Warszawa w pośpiechu stara się wypracować jakieś rozwiązania, jednak bez wsparcia ze strony WKD trudno mówić o komfortowej alternatywie dla pasażerów.

Posłanka Paulina Matysiak zwróciła się również z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące potencjalnych działań władz województwa, aby rozwiązać problem przeciążenia warszawskiej komunikacji miejskiej. Czy zostaną podjęte konkretne kroki? Czy rozważane jest na przykład zlecenie przewoźnikom prywatnym podstawienia dodatkowych autobusów?

W obliczu licznych pytań i niewielu odpowiedzi, mieszkańcy podwarszawskich gmin mogą tylko czekać i liczyć, że ich głos zostanie usłyszany. O odpowiedzi na pismo posłanki poinformujemy.

Skip to content