W grudniu posłanka Paulina Matysiak, przewodnicząca Parlamentarnego Zespołu do spraw Walki z Wykluczeniem Transportowym, skierowała do starosty powiatu pajęczańskiego i wojewody łódzkiego pytania w sprawie transportu publicznego i sytuacji mieszkańców chcących dojeżdżać do Łodzi. Kolejne pismo w tej sprawie trafiło ostatnio do marszałka województwa.

Powiat pajęczański: chcemy tych połączeń

W piśmie od starosty przesłanym w odpowiedzi na pytania parlamentarzystki czytamy, że samorząd wielokrotnie zgłaszał do marszałka zapotrzebowanie na utworzenie takich połączeń.

Obecnie jedyną możliwością dojazdu do Łodzi jest podróż do Bełchatowa, a następnie przesiadka. Trasę Bełchatów — Łódź obsługują 4 firmy przewozowe, co daje nawet kilkanaście połączeń w obie strony dziennie. Nadzieję na poprawę sytuacji w przyszłości daje transport kolejowy — samorząd powiatu aktywnie zabiega o budowę przystanków i przywrócenie ruchu kolejowego na trasie linii kolejowej 146 (Częstochowa — Wyczerpy — Chorzew — Siemkowice). Natomiast planowana nowa linia łącząca linie 131 (Chorzew — Siemkowice) z linią 181 (Wieluń) w wariancie przebiegającym przez powiat pajęczański również mogłaby wiele zmienić.

Pytania do marszałka

Najnowsze pismo w sprawie trafiło kilka dni temu do Grzegorza Schreibera, marszałka województwa łódzkiego. Posłanka pyta w nim o przyczyny braku połączeń bezpośrednich, a także o odniesienie się do pomysłu mieszkańców na połączenie na trasie Wieluń — Działoszyn — Pajęczno — Łódź, którego utworzenie władze powiatowe skłonne są poprzeć.

O odpowiedzi marszałka poinformujemy.

Skip to content