W odpowiedzi na interwencję posłanki Pauliny Matysiak, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. (PKP PLK) przedstawiło stanowisko w sprawie udogodnień w przejściu podziemnym na stacji Kutno. Spółka wykazała zrozumienie dla zgłaszanych postulatów i zapowiedziała pozytywne zmiany, choć nie bez pewnych zastrzeżeń.
Windy spełniają normy, ale to nie koniec zmian
PKP PLK podkreśliło, że zgodnie z wymogami Technicznych Specyfikacji Interoperacyjności dla podsystemu „Osoby o ograniczonej możliwości poruszania się” (TSI PRM), modernizowane stacje są wyposażane w urządzenia dźwigowe dostosowane dla wszystkich grup osób. Na stacji Kutno zainstalowano pięć wind, z czego cztery mają wymiary 1,1 m x 2,1 m, co przekracza minimalne wymagania (1,1 m x 1,4 m).
Przychylność dla montażu prowadnic rowerowych
Co istotne, spółka przychyliła się do wniosku o montaż prowadnic rowerowych na stacji Kutno. Jest to znaczący krok naprzód w kierunku poprawy dostępności przejścia dla osób z rowerami, które dotychczas miały trudności z korzystaniem z tego udogodnienia.
Wyzwania techniczne i finansowe
Mimo pozytywnego nastawienia do proponowanych zmian, PKP PLK zwraca uwagę na pewne wyzwania związane z realizacją tego zadania:
- Odpowiedzialność gwarancyjna: Trwająca odpowiedzialność gwarancyjna wykonawcy robót modernizacji stacji Kutno wymaga odpowiednich przygotowań przed wprowadzeniem zmian.
- Kwestie finansowe: Konieczne jest wygospodarowanie środków finansowych na realizację tego zadania.
Brak konkretnego terminu realizacji
Niestety, ze względu na wymienione wyżej wyzwania, PKP PLK nie jest w stanie na ten moment wskazać konkretnego terminu realizacji postulowanych zmian. Spółka podkreśla jednak, że sprawa jest traktowana poważnie i prowadzone są prace nad jej rozwiązaniem.