W dobie rosnącej popularności ekologicznych środków transportu, coraz więcej osób decyduje się na łączenie podróży pociągiem z jazdą rowerem. Jednak nie wszyscy pasażerowie Kolei Śląskich mają równe szanse na wygodne zaplanowanie takiej podróży. Posłanka Paulina Matysiak interweniuje w sprawie, która budzi kontrowersje wśród stałych klientów przewoźnika.

Nierówne traktowanie pasażerów?

Problem dotyczy możliwości wcześniejszego zarezerwowania miejsca na rower w pociągach Kolei Śląskich. Obecnie pasażerowie kupujący bilety jednorazowe mogą dokonać takiej rezerwacji nawet na 14 dni przed planowaną podróżą. Tymczasem osoby posiadające bilety okresowe są pozbawione tej możliwości, co wywołuje wśród nich poczucie gorszego traktowania.

Stali pasażerowie Kolei Śląskich korzystający z pociągów codziennie, mogą się czuć potraktowani niesprawiedliwie. Obecnie nie mogą zaplanować podróży z rowerem z takim samym wyprzedzeniem, jak osoby kupujące pojedyncze bilety.

Apel o zmianę przepisów

W reakcji na skargi pasażerów, posłanka Paulina Matysiak wystosowała interpelację do ministerstwa infrastruktury. W swoim piśmie pyta o możliwość wprowadzenia zmian, które pozwoliłyby posiadaczom biletów okresowych na wcześniejsze rezerwowanie miejsca na rower.

„Pasażerowie z biletami okresowymi to stali klienci Kolei Śląskich, którzy regularnie korzystają z ich usług. Zasługują oni na równe traktowanie i możliwość wygodnego planowania swoich podróży,” argumentuje posłanka Matysiak.

Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań

W interpelacji posłanka zwraca się również z pytaniem o możliwe alternatywne rozwiązania, które mogłyby usatysfakcjonować stałych klientów Kolei Śląskich. Eksperci ds. transportu sugerują kilka możliwości:

  1. Wprowadzenie systemu priorytetowej rezerwacji dla posiadaczy biletów okresowych.
  2. Stworzenie dedykowanych miejsc na rowery dla stałych klientów.
  3. Opracowanie aplikacji mobilnej umożliwiającej szybką rezerwację miejsca na rower.

Kluczowe jest znalezienie rozwiązania, które pogodzi interesy wszystkich grup pasażerów.

Co dalej?

Mam nadzieję, że Koleje Śląskie potraktują tę sprawę poważnie i wprowadzą zmiany, które ułatwią życie stałym klientom – podsumowuje posłanka Matysiak. – To nie tylko kwestia wygody, ale także sprawiedliwego traktowania wszystkich pasażerów – dodaje.

O odpowiedzi poinformujemy.

Skip to content