Podczas konferencji prasowej, w której uczestniczyła też posłanka Paulina Matysiak, kandydat na burmistrza Bartosz Zalega i kandydaci na radnych z jego komitetu KWW Otwarty Aleksandrów zaprezentowali plany dotyczące rozwoju transportu publicznego w gminie.
– Jednym z głównych postulatów naszego programu wyborczego jest przywrócenie na teren Aleksandrowa Łódzkiego linii tramwajowej 44, która jak wiemy od kilkudziesięcioleci nie funkcjonuje – oświadczył Bartosz Zalega. Zadeklarował też współpracę z lokalnymi parlamentarzystami różnych opcji. – Uważamy, że władza lokalna powinna, a nawet musi współpracować z lokalnymi parlamentarzystami.
Paulina Matysiak poparła plany wprowadzenia tramwaju.
– Popieram pomysł powrotu tramwaju numer 44, który pomógłby mieszkańcom Aleksandrowa szybko przedostawać się do łódzkiej aglomeracji. Posłanka podkreśliła też znaczenie transportu publicznego.
– Transport publiczny jest niezwykle istotny i jest taką podstawową usługą publiczną, z której wszyscy codziennie korzystamy po to, żeby dojechać do szkoły, do pracy, do lekarza, na zakupy czy do ośrodka kultury – dodała parlamentarzystka.
Z kolei Kacper Błaszczyk zwrócił uwagę na złe skomunikowanie Aleksandrowa z Łodzią.
– Aleksandrów Łódzki jest jedną z tych gmin wokół Łodzi, która jest najgorzej z nią skomunikowana – zauważył. Zaapelował o stworzenie centrum przesiadkowego integrującego różne środki transportu, w tym busy i łódzką kolej aglomeracyjną.
Rafał Grabski poruszył problem wykluczenia komunikacyjnego terenów wiejskich.
– Niestety, kiedy patrzymy na rozkłady jazdy gminnych busów, które docierają do różnych mniejszych miejscowości naszej gminy, to widzimy, że tych kursów jest po prostu mało – stwierdził. Zapowiedział uporządkowanie rozkładów, taryf i informacji dla pasażerów.
Obydwaj kandydaci na radnych obiecali m.in. współpracę z mieszkańcami przy tworzeniu efektywnego systemu komunikacji. Konferencja zwiastuje duże zmiany w transporcie publicznym w gminie, jeśli komitet wygra wybory.