Podczas konferencji prasowej, w której uczestniczyła też posłanka Paulina Matysiak, kandydat na burmistrza Bartosz Zalega i kandydaci na radnych z jego komitetu KWW Otwarty Aleksandrów zaprezentowali plany dotyczące rozwoju transportu publicznego w gminie.

Jednym z głównych postulatów naszego programu wyborczego jest przywrócenie na teren Aleksandrowa Łódzkiego linii tramwajowej 44, która jak wiemy od kilkudziesięcioleci nie funkcjonuje – oświadczył Bartosz Zalega. Zadeklarował też współpracę z lokalnymi parlamentarzystami różnych opcji. – Uważamy, że władza lokalna powinna, a nawet musi współpracować z lokalnymi parlamentarzystami.

Paulina Matysiak poparła plany wprowadzenia tramwaju.

Popieram pomysł powrotu tramwaju numer 44, który pomógłby mieszkańcom Aleksandrowa szybko przedostawać się do łódzkiej aglomeracji. Posłanka podkreśliła też znaczenie transportu publicznego.

Transport publiczny jest niezwykle istotny i jest taką podstawową usługą publiczną, z której wszyscy codziennie korzystamy po to, żeby dojechać do szkoły, do pracy, do lekarza, na zakupy czy do ośrodka kultury – dodała parlamentarzystka.

Z kolei Kacper Błaszczyk zwrócił uwagę na złe skomunikowanie Aleksandrowa z Łodzią.

Aleksandrów Łódzki jest jedną z tych gmin wokół Łodzi, która jest najgorzej z nią skomunikowana – zauważył. Zaapelował o stworzenie centrum przesiadkowego integrującego różne środki transportu, w tym busy i łódzką kolej aglomeracyjną.

Rafał Grabski poruszył problem wykluczenia komunikacyjnego terenów wiejskich.

Niestety, kiedy patrzymy na rozkłady jazdy gminnych busów, które docierają do różnych mniejszych miejscowości naszej gminy, to widzimy, że tych kursów jest po prostu mało – stwierdził. Zapowiedział uporządkowanie rozkładów, taryf i informacji dla pasażerów.

Obydwaj kandydaci na radnych obiecali m.in. współpracę z mieszkańcami przy tworzeniu efektywnego systemu komunikacji. Konferencja zwiastuje duże zmiany w transporcie publicznym w gminie, jeśli komitet wygra wybory.

Skip to content