Pasażerowie przewoźnika Polregio, który odgrywa kluczową rolę w polskim transporcie kolejowym, stają przed coraz większymi wyzwaniami związanymi z korzystaniem z popularnej karty zniżkowej — REGIOkarty. Z najnowszych informacji wynika, że coraz więcej regionów wycofuje się z honorowania tej karty, co budzi pytania dotyczące jej przyszłości. Posłanka Paulina Matysiak skierowała w tej sprawie zapytanie do prezesa Rady Ministrów.

Niepokojące zmiany w systemie zniżek

REGIOkarta, oferująca atrakcyjne zniżki na przejazdy kolejowe, zyskała uznanie wśród podróżnych. Jednak ostatnie decyzje województw śląskiego, pomorskiego i wielkopolskiego, które zrezygnowały z honorowania tej karty, rzucają cień na jej uniwersalność i dostępność. To budzi pytania o równość i dostępność ofert dla pasażerów z różnych części Polski.

Dyskryminacja pasażerów?

Posłanka Paulina Matysiak, wychodząc naprzeciw obawom pasażerów, pyta premier o to, czy obecna sytuacja, w której pasażerowie z wybranych województw są wykluczeni z programu zniżkowego, nie jest formą dyskryminacji? Czy mieszkańcy tych regionów są traktowani niesprawiedliwie w porównaniu do tych, którzy nadal mogą korzystać z udogodnień REGIOkarty?

Przyszłość REGIOkarty – czy to koniec korzyści?

Zasadnicze pytanie dotyczy również sensowności utrzymania REGIOkarty w obecnej formie. Posłanka zwraca uwagę, że karta ta nie oferuje ulg na szerokim obszarze kraju, co może wskazywać na jej ograniczoną użyteczność. Jak w takim razie przedstawia się przyszłość tego programu?

Popularność REGIOkarty – fakty i liczby

Kluczowe dla oceny sytuacji wydają się dane dotyczące popularności karty. Posłanka Matysiak poprosiła też o szczegółowe informacje na temat liczby nabytych REGIOkart w ciągu ostatnich pięciu lat, z podziałem na województwa. Te dane pomogą ocenić, czy karta nadal spełnia oczekiwania pasażerów.

W poszukiwaniu nowych rozwiązań

Parlamentarzystka chciałaby również poznać plany na przyszłe działania Polregio. W piśmie do premiera pyta o to czy przewoźnik planuje wprowadzenie nowej oferty lojalnościowej, która mogłaby zastąpić lub uzupełnić REGIOkartę oraz czy w tych planach istnieje miejsce na współpracę z innymi przewoźnikami kolejowymi.

O odpowiedzi poinformujemy.

Skip to content