Wraz z postępem prac nad tunelem średnicowym w Łodzi, któremu towarzyszyć mają trzy nowe stacje kolejowe, pojawiają się pytania o rozwój sieci kolejowej w mieście. Posłanka Paulina Matysiak wysłała pismo do resortu infrastruktury z pytaniami o plany na kolejne przystanki na terenie miasta.

Kolej zyskuje na popularności

Po uruchomieniu tunelu dworzec Łódź Fabryczna, który do tej pory był dworcem czołowym, ma stać się istotnym węzłem komunikacyjnym miasta. W dodatku z opublikowanych niedawno statystyk za 2022 rok wynika, że mieszkańcy Łodzi i regionu w ostatnim czasie polubili kolej — liczba pasażerów Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej systematycznie rośnie. Coraz częściej pasażerowie korzystają też z połączeń w granicach miasta, a nowe przystanki, które powstały przy kilku osiedlach, np. na Retkini, gdzie mieszka 70 tys. osób, cieszą się sporą popularnością.

Parlamentarzystka w swoim piśmie pyta o to, czy w ramach rozwoju sieci kolejowej w Łodzi planowane są przystanki w innych częściach miasta, np. na Zdrowiu, Janowie i Nowych Sadach. O te właśnie lokalizacje dopytują się mieszkańcy i mieszkanki miasta kontaktujący się z biurem poselskim.

O odpowiedzi poinformujemy.

Skip to content