Miesiące letnie to niezwykle trudny czas dla pasażerów i zwierząt podróżujących pociągami PKP Intercity kategorii TLK. Najczęściej niestety są to składy, które nie mają klimatyzacji, przez co podróż takimi pociągami jest niezwykle uciążliwa. Pasażerowie skarżą się często w social mediach na warunki panujące latem w pociągach, szczególnie kiedy z jakiegoś powodu zdarzy się, że pociąg zatrzyma się “w szczerym polu” i jest wystawiony na palące słońce, a w bezruchu trudno o wentylację. Problemy i awarie w okresie letnim zdarzają się również w składach kategorii IC, EIC czy EIP.

Bardzo ważnym, a niedostrzeganym przez przewoźnika problemem jest w mojej opinii dostęp do wody pitnej dla ludzi i zwierząt. Pasażerowie nie zawsze mają możliwość kupienia butelki wody dla siebie i swojego pupila, może się też zdarzyć, że z powodu upału i długiej podróży, woda się skończy. W sytuacjach awaryjnych obsługa pociągu powinna mieć możliwość zapewnienia pasażerom dostępu do wody, szczególnie jeżeli w danym składzie nie ma wagonu WARS.

Postanowiłam zapytać Ministerstwo Infrastruktury o możliwości w tym zakresie i wysłałam pismo z następującymi pytaniami:

  1. Czy PKP Intercity rozważa umieszczenie w swoich pociągach dystrybutorów z wodą pitną, która umożliwiłaby zaspokojenie pragnienia w gorące dni? Czy takie rozwiązanie było rozważane i czy znane są szacunkowe koszty umieszczenia takich urządzeń w pociągach PKP Intercity?
  2. Czy w pociągach PKP Intercity pojawi się miska z wodą dla czworonoga (analogicznie do rozwiązania zastosowanego na dworcach zarządzanych przez grupę PKP)? Jeśli tak, to kiedy? 
  3. Czy pociągi PKP Intercity mają opracowaną procedurę na wypadek awarii i postoju pociągów TLK? Na jaki poczęstunek w takim przypadku mogą liczyć pasażerowie?
Skip to content