Po raz kolejny w trakcie mojej podróży kolejowej z rodzinnego Kutna natknęłam się na problem zamkniętej poczekalni dla podróżnych. Jak wynika z odpowiedzi PKP S.A. w mediach społecznościowych w tej sprawie: jedno z pomieszczeń na dworcu w Kutnie pozostaje zamknięte na stałe, a administratorzy dworca stale monitorują liczbę podróżnych. Rzeczywistość nie wygląda jednak tak różowo. Pomimo sporego ruchu na dworcu kolejowym w Kutnie w godzinach popołudniowych dnia 08.02.2021 r. poczekalnia pozostawała zamknięta.

Zdjęcie wnętrza dworca w Kutnie (arch. własne)

Sytuacja polegająca na zamykaniu poczekalni oraz otwieraniu jej na życzenie administracji dworca zwłaszcza kiedy na dworze temperatura spada poniżej zera jest dla mnie sytuacją niedopuszczalną. Pragnę zauważyć, że wciąż znajdujemy się w stanie epidemii i podróżni oczekujący na swój pociąg nie powinni się licznie gromadzić w jednym miejscu. Co więcej, jako podatnicy i podatniczki łożymy na utrzymanie dworców poprzez opłatę dworcową i każde pomieszczenie powinno być dostępne dla pasażerów w godzinach otwarcia dworca kolejowego. 

Poprosłam Ministra Infastruktury o udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:

  1. Jak przedstawiają się procedury dotyczące korzystania, funkcjonowania poczekalni dworcowych, których administratorem pozostaje PKP S.A.? Czy posiadają swój regulamin? Czy regulamin zostanie znowelizowany? 
  2. Dlaczego na drzwiach jednego z pomieszczeń kutnowskiego dworca nie umieszczono żadnej informacji gdzie pasażerowie mogą zgłosić potrzebę uruchomienia dodatkowego pomieszczenia w holu dworca? Czy ta sytuacja zostanie wkrótce zmieniona? 
  3. PKP S.A. pobiera opłatę dworcową. Jakie są wpływy z tytułu tej opłaty od początku jej istnienia? Jaką część tej kwoty wydaje na utrzymanie czystości oraz ogrzewanie pomieszczeń dworcowych? 
Skip to content