Mieszkańcy Kutna od dłuższego czasu borykają się z uciążliwym problemem — przejazdem pod wiaduktem kolejowym w ciągu ulic Warszawskie Przedmieście i Józefów. Tymczasowe rozwiązanie w postaci betonowych płyt, które miało być prowizoryczne, stało się trwałym elementem krajobrazu, znacząco obniżając komfort jazdy samochodem.

Spór kompetencyjny

W centrum problemu znajduje się nierozwiązany spór między władzami miasta Kutno a spółką PKP PLK. Samorząd twierdzi, że obowiązek odtworzenia drogi pod istniejącym wiaduktem leży po stronie spółki kolejowej. Jednak mimo upływu czasu, nie udało się wypracować satysfakcjonującego rozwiązania.

Interwencja poselska

W odpowiedzi na skargi mieszkańców, posłanka Paulina Matysiak postanowiła ponownie poruszyć tę kwestię. W swojej interwencji zwraca uwagę na zmianę władz w spółce PKP PLK, upatrując w tym szansy na przełamanie impasu. Posłanka kieruje do PKP PLK szereg istotnych pytań dotyczących planów odbudowy drogi, możliwości porozumienia z władzami Kutna oraz aktualnego stanowiska spółki w tej sprawie.

Perspektywy na przyszłość

Zmiana władz w PKP PLK daje nadzieję na świeże spojrzenie i być może nowe podejście do sprawy. Rozwiązanie problemu będzie wymagało współpracy między PKP PLK a władzami Kutna. Kluczowe jest ustalenie, kto poniesie koszty inwestycji i w jakim zakresie. Możliwe, że potrzebne będzie wypracowanie kompromisu, który pozwoli na realizację tej bardzo potrzebnej inwestycji.

O odpowiedzi poinformujemy.