W marcu posłanka Paulina Matysiak skierowała do Ministerstwa Infrastruktury interpelację w sprawie aplikacji Portal Pasażera, w której pyta o plany dotyczące poprawy komfortu korzystania i awaryjności, a także dalszego rozwoju funkcjonalności. Pretekstem do zadania tych pytań jest informacja o wniosku o dofinansowanie złożonego przez POLREGIO S.A., które planuje wdrożenie aplikacji umożliwiającej śledzenie pociągów w czasie rzeczywistym. Podobne rozwiązania mają od jakiegoś czasu również spółki regionalne — Łódzka Kolej Aglomeracyjna i Koleje Dolnośląskie.

Jakie plany dla aplikacji PKP PLK?

W odpowiedzi resort poinformował, że aplikacja jest modernizowana na bieżąco na podstawie zgłoszeń użytkowników i zmian w przepisach, a PKP PLK prowadzą również prace nad optymalizacją w związku z okresowo zwiększonym ruchem.

W planach jest uzyskanie dostępu do danych GPS pociągów, co pozwoliłoby na prognozowanie czasu jazdy pociągu oraz oznaczanie aktualnej pozycji na mapie.

Dodatkowo od 14 marca Portal Pasażera posiada wersję ukraińską wraz ze specjalną stroną z informacjami na temat bezpłatnych przejazdów dla uchodźców z Ukrainy. Przygotowywana jest też analogiczna wersja aplikacji.

Skip to content