Artykuł na portalu NaTemat.pl prezentujący warunki pracy osób świadczących usługi gastronomiczne na rzecz PKP Intercity w WARS-ie ukazujący pracę po 20h w dobie, brak umowy o pracę, przemęczenie, brak bazy wypoczynkowej jest szokujący. Usługa gastronomiczna WARS działa na zasadzie franczyzy w związku z tym warunki pracy są dla wykonujących ją bardzo niekorzystne. WARS to usługa publiczna, a w strukturze właścicielskiej niemal połowę % udziału stanowi Skarb Państwa dlatego osoby pracujące na rzecz WARS-u powinny mieć zapewnione jak najlepsze warunki wykonywanej pracy.

Zapytałam Ministrów Rozwoju, Pracy i Technologii oraz Aktywów Państwowych o następujące sprawy:

  1. Ile osób świadczy usługę gastronomiczną na rzecz WARS-u na umowę-zlecenie? Czy w przyszłości po zmianie struktury właścicielskiej jest możliwa zmiana tych umów na umowę o pracę?
  2. Jakie warunki świadczenia usługi musi spełnić franczyzobiorca świadczący usługi w WARS S.A?
  3. W 2017 r. PKP Intercity zapowiedziało wykupienie pakietu własnościowego WARS S.A. od Skarbu Państwa? Kiedy transakcja ta zostanie zrealizowana?
  4. Ile wynosi czas pracy w WARS? Jakie warunki do wypoczynku zapewnia PKP Intercity?
  5. Czy w WARS S.A. były przeprowadzana kontrola przez Państwową Inspekcję Pracy? 6. Jeśli tak, to kiedy? Czy były, a jeśli tak to jakie zastrzeżenia urzędników PIP?
  6. Ile wynosi minimalna przerwa między dwoma kolejnymi kursami w wagonach gastronomicznych WARS?
  7. W jaki sposób rozliczany jest czas w przypadku opóźnienia pociągu wynikającego np. z wypadku komunikacyjnego?
  8. Jakie kroki podejmie Ministerstwo Aktywów Państwowych jako podmiot wykonujący prawa z akcji dla poprawy warunków pracy w spółce WARS S.A.?
Skip to content